Все гдз, решебники 1-4,5,6,7,8,9,10,11 классов онлайн без регистрации! Готовые Домашние Задания онлайн! Ответы онлайн! Всё для учёбы! Ответы ко всем учебникам New Opportunities!
» » » Перевод всех упражнений Модуль 3 из учебника Spotlight 8 класс

Перевод всех упражнений Модуль 3 из учебника Spotlight 8 класс


Переводы текстов из учебника Spotlight 8 класс Ю. Ваулиной. Модуль 3a, Модуль 3c, Модуль 3e, Модуль 3f, Модуль 3

Модуль 3a
Перевод:

Животные в воздухе.

Вы можете полагать, что история использующего горячий воздух воздушного шара все начали с овцы, утки и цыпленка?

Однажды в 1777 Джозеф Монтголфир расслаблялся перед огнем с прачечной литиев, сохнущей поблизости. Через некоторое время он заметил, что одна из его рубашек начала плавать вверх. Молодому человеку было любопытно на предмет того, что происходило, таким образом, он бросил некоторые маленькие листки бумаги в камин, чтобы видеть, Произошла ли та же самая вещь с ними. Когда он видел, что они вышли из дымохода, он пришел к выводу, что у дыма была власть поднять вещи и нести их через воздух. Джозеф любил науку и хотел стать изобретателем, таким образом, он начал пытаться думать о ремесле, которое будет в состоянии захватить дым и высокую температуру и снять людей от земли Наряду с его братом. Жак, он начал выполнять эксперименты на чем-то, что позже стало первым использующим горячий воздух воздушным шаром.

Братья Montgolfier быстро поняли, что это была высокая температура, и не курят, у которого была власть снять вещи. 19-ого сентября 1783 они представили свой первый использующий горячий воздух воздушный шар, который был сделан из бумаги и ткани. Они сожгли некоторую солому под ним, и высокая температура помогла воздушному шару плавать. Поскольку это было его первой поездкой, братья Montgolfier были слишком нервными, чтобы повыситься в воздушном шаре сами. Так. вместо этого они помещают овцу, утку и цыпленка в корзине, которая висела ниже воздушного шара для двухмильной поездки.

Новое изобретение было большим успехом, и животные приземлились живой и здоровый огромная толпа, включая некоторых членов французской Королевской семьи, собранной, чтобы наблюдать воздушный шар, плавающий высоко в небе. Вскоре после этого братья попросили у короля разрешение повысить мужчин в воздушном шаре король, согласованный, и первый полет, состоящий из человеческих пассажиров, имел место в Париже 21-ого ноября 1783 с большим успехом. Воздушный шар достиг высот приблизительно 150 метров, когда он плавал по Парижским крышам, начиная давнюю традицию использующего горячий воздух запуска шаров-зондов.

Оригинал:

Animals in the air.

Can you believe that the history of the hot-air balloon all began with a sheep, a duck and a chicken?

One day in 1777, Joseph Montgolfier was relaxing in front of the fire with lis laundry drying nearby. After a while, he noticed that one of his shirts had started to float upwards. The young man was curious about what was happening, so he threw some small pieces of paper into the fireplace to see If the same thing happened to them. When he saw them coming out of the chimney, he came to the conclusion that smoke had the power to lift things up and carry them through the air. Joseph loved science and wanted to become an inventor, so he started trying to think of a craft that would be able to capture smoke and heat and lift people off the ground Along with his brother. Jacques, he began performing experiments on something that later became the first hot-air balloon.

The Montgolfier brothers quickly realised that it was heat and not smoke that had the power to lift things. On 19th September 1783, they presented their first hot-air balloon, which was made from paper and cloth. They burned some straw underneath it and the heat helped the balloon to float. As this was its first trip, the Montgolfier brothers were too nervous to go up in the balloon themselves. So. instead they put a sheep, a duck and a chicken in the basket that hung below the balloon for the two-mile journey.

The new invention was a great success and the animals landed safe and sound A huge crowd, including some members of the French Royal Family gathered to watch the balloon floating high in the sky. Shortly afterwards, the brothers asked the king for permission to send men up in the balloon The king agreed, and the first flight consisting of human passengers took place in Paris on 21st November 1783, with great success. The balloon reached heights of around 150 metres as it floated over the Paris rooftops, starting a long tradition of hot-air ballooning.

Модуль 3c
Перевод:

Ошибки, которые работали

Вы когда-либо делали ошибку, которая фактически, оказалось, была чем-то хорошим? Верьте ему или нет, большим количеством вещей, мы используем каждый день, был результат несчастных случаев! Вот одна из этих удивительных историй!

Шотландский ученый Александр Флеминг экспериментировал с бактериями в течение долгого времени прежде, чем он сделал свое самое важное открытие в 1928. Будучи очень неаккуратным ученым, он раньше оставлял его чашки Петри всеми вокруг его грязной лаборатории и затем забывал о них. Однажды он заметил, что была некоторая форма на одном из образцов бактерий, которые он имел в запасе открытым окном. Он бросил более близкий взгляд и видел, что было что-то вокруг формы. Это заставило его понять, что форма смогла уничтожить вредные бактерии. Он обнаружил пенициллин.

С тех пор его открытие помогло миллионам людей во всем мире поправиться.

Оригинал:

Mistakes that worked

Have you ever made a mistake that actually turned out to be something good? Believe it or not, a lot of things we use every day were a result of accidents! Here is one of these amazing stories!

Scottish scientist Alexander Fleming had been experimenting with bacteria for a long time before he made his most important discovery in 1928. Being a very sloppy scientist, he used to leave his culture plates all around his messy lab and then forget about them. One day he noticed that there was some mould on one of the bacteria samples he had left by an open window. He took a closer look and saw that there was something around the mould. This made him realise that the mould was able to destroy harmful bacteria. He had discovered penicillin.

Since then, his discovery has helped millions of people around the world recover from illnesses.

Упражнение №9
Перевод:

Дорогой Сэм,
Как жизнь? Вы не будете верить что 1)...........
(произойдите) со мной в прошлую субботу.
12).. ........ (прогулка) вдоль пляжа с моей собакой, Сэмом, когда
он 3)........... (пятно) что-то в песке. Он 4)...........
(начало), вскапывающее его и махающее его хвостом счастливо. Это 5)...........
(поворот), чтобы быть деревянной коробкой с монетами в нем. Я быстро
6).. ........ (захват) это от Сэма, кто 7)........... (попытка) жевать
это и 8)........... (возьмите) его прямо моему учителю истории, Г-ну
Браун. Как только я 9)........... (вижу) взгляд в его глазах, мне
10).. ........ (знайте) нас 11)........... (находят) что-то
особенный. Вместе, мы 12)........... (идут) к местному жителю
музей. Они 13)........... (исследуют) монеты и их
14).. ........ (объявите), что им было 250 лет. Может
Вы верите ему? Коробка, полная ценных монет 15)...........
(ждите) кого-то, чтобы найти его для такого количества yearsl
Люди в музее 16)........... (прибывают) в
заняться расследованиями. Они 17)........... (роют) все вокруг области,
но они 18)........... (не находят), что-либо еще. Это все еще немного
из тайны, как коробка 19)........... (прибывают), чтобы быть там.
Приложенный статья от местной газеты. Что делает Вас
думайте о фотографии? Ответьте на письмо скоро.
Пит

Оригинал:

Dear Sam,

How are you? You won't believe what 1)...........

(happen) to me last Saturday.

12)...........(walk) along the beach with my dog, Sam, when

he 3)...........(spot) something in the sand. He 4)...........

(start) digging it up and waving his tail happily. It 5)...........

(turn) out to be a wooden box with coins in it. I quickly

6)...........(grab) it from Sam who 7)...........(try) to chew

it and 8)...........(take) it straight to my history teacher, Mr

Brown. As soon as I 9)...........(see) the look in his eyes, I

10)........... (know) we 11)........... (find) something

special. Together, we 12)........... (go) to the local

museum. They 13)...........(examine) the coins and they

14)...........(announce) that they were 250 years old. Can

you believe it? A box full of valuable coins 15)...........

(wait) for someone to find it for so many yearsl

The people at the museum 16)........... (come) to

investigate. They 17)........... (dig) all around the area,

but they 18)...........(not find) anything else. It's still a bit

of a mystery how the box 19)...........(come) to be there.

Attached is the article from the local paper. What do you

think of the photo? Write back soon.

Pete

Модуль 3d
Перевод:

Мария Кюри была поклоном Мария Склодовски в Варшаве, Польша в 1867. Она была самой молодой из Ложных детей. Ее родители I)..........., поскольку учителя и они воспитали ее, чтобы любить меня изучение. В 1877 ее мать умерла. Маня, я когда они отобрали ее и ее сестер, должен был склеиться рабочие места.

Маня стала наставником для семьи. Она наслаждалась ею 2)........... там и могла послать деньги ее отцу и ее сестре, Бронья, которая была smdying медициной в Париже.

Когда ее сестра вышла замуж, она пригласила Маню жить с ними и исследованием в Сорбонне. Это было тогда что она 3)........... ее имя к Мари. Мари изучила Физику и Математику и получила ее Степень магистра в области обоих предметов. Когда она закончила университет, она начала исследование 4)........... магнетизм. Это было тогда, она встретила Пьера Кюри, молодого ученого. Они 5)........... любящий немедленно и женились. Мари переехала в его дом, и они оба начали исследовать уран и другие элементы, чтобы решить, были ли они радиоактивны. Это 6)........... их четыре года, чтобы изолировать радиоактивный источник, который она назвала радием. Для этого, они 7)........... Нобелевская премия в Физике в 1903. В 1906 ее муж умер в результате несчастного случая, и Мари получила положение, которое они предложили ему в Сорбонне.

В 1911 она получила Нобелевскую премию в Химии. 8)........... Первая мировая война, она проектировала первый мобильный РЕНТГЕНОВСКИЙ АППАРАТ и путешествовала с ним вдоль линий фронта. Мари умерла в июле 1934 в Париже. Она умерла 9)........... радиационное отравление. Она упорно трудилась и доказала, что, если человек придерживается их целей, они будут 10)............ Для нее успех шел с этими двумя Нобелевскими премиями, которые она получила и факт, что она была первой женщиной, которая когда-либо получит ту. Все мы должны ей наше уважение и восхищение.

Оригинал:

Marie Curie was bow Maria Sklodowski in Warsaw, Poland in 1867. She was the youngest of Jive children. Her parents I)........... as teachers and they brought her up to love I learning. Her mother died in 1877. Manya, I as they culled her, and her sisters had to gel jobs.

Manya became a tutor for a family. She enjoyed her 2)........... there and could send money to her father and her sister, Bronya, who was smdying medicine in Paris.

When her sister got married, she invited Manya to live with them and study at the Sorbonne. It was then that she 3)........... her name to Marie. Marie studied Physics and Maths and got her Master's degree in both subjects. When she graduated from university, she started research 4)...........magnetism. It was at that time she met Pierre Curie, a young scientist. They 5)...........in love immediately and got married. Marie moved to his house and they both started examining uranium and other elements to decide whether they were radioactive. It 6)........... them four years to isolate the radioactive source which she named radium. For this, they 7)........... a Nobel Prize in Physics in 1903. In 1906, her husband died in an accident and Marie got the position they had offered him at the Sorbonne.

In 1911, she got a Nobel Prize in Chemistry. 8)........... World War I, she designed the first mobile X-Ray machine and travelled with it along the front lines. Marie died in July, 1934 in Paris. She died 9)...........radiation poisoning. She worked hard and proved that if a person keeps to their goals, they will 10)............For her, success came with the two Nobel Prizes she received and the fact that she was the first woman to ever get one. We all owe her our respect and admiration.

Модуль 3e
Перевод:

Необычная галерея.

1) Это был прекрасный день в лесах около деревни Монтиньяка. Небо было синим, и осенние листья покрыли землю. Четыре друга прогулялись счастливо среди высоких деревьев, рассказывая истории о сокровищах, которые люди скрыли в лесу.

2) Когда они шли, один из мальчиков упал. Когда другие бежали, чтобы помочь ему, они видели, что было отверстие в земле. Это могло быть туннелем со скрытыми сокровищами в нем? Мальчики начали рыть. попытка сделать отверстие больше так, чтобы они могли подняться в и взглянуть. К этому времени, хотя, темнело, и у них не было факела, таким образом, они решили возвратиться в начале следующего дня.

3) Они возвратились в леса перед школой. Один за другим. мальчики осветили свои факелы и сползали в небольшой темный туннель. Приблизительно после десяти минут мальчик, который был на фронте, освободил громкое удушье. Когда он указал свой факел на стену, все были поражены видеть стены, крытые красочными рисунками лошадей, оленя и волов. Друзья бежали быстро в школу и сказали их учителю все о своем фантастическом открытии. Она назвала эксперта, который пошел немедленно, чтобы исследовать картины.

4) Позже в тот день их учитель попросил, чтобы мальчики остались после школы. Они думали, что сделали что-то не так, но они были уменьшены, когда они видели, что их учитель улыбнулся лицо. Эксперт подтвердил, что мальчики были первыми современными людьми, которые положат глаза на известные картины Lascaux, которые было по крайней мере 17,000 лет. Они чувствовали себя действительно гордыми.

Чтобы написать рассказ, мы сначала выбираем тип истории, заговора и главных героев. Наша история может быть комедией, приключением, сказка и т.д. Мы обычно используем прошедшие времена в историях. В первом абзаце мы пишем, когда и где случай произошел, кем были главные герои в истории и что произошло сначала. В основной части мы описываем события в заказывании, они произошли, приводя к случаю кульминационного момента (наиболее важное событие). Мы обычно используем слова-связки (как только, wisile прежде и т.д.), чтобы показать последовательность событий. В заключении мы пишем то, что произошло в конце и как люди в истории, которую чувствуют.

Оригинал:

An unusual gallery.

1) It was a beautiful afternoon in the woods near the village of Montignac. The sky was blue and autumn leaves covered the ground. Four friends strolled happily among the tall trees, telling stories about treasures that people had hidden in the forest.

2) As they were walking, one of the boys fell over. When the others ran to help him, they saw that there was a hole in the ground. Could this be a tunnel with hidden treasures in it? The boys started to dig. trying to make the hole bigger so that they could climb in and have a look. By this time though, it was getting dark and they didn't have a torch, so they decided to come back early the next day.

3) They returned to the woods before school. One by one. the boys lit their torches and crawled into the small dark tunnel. After about ten minutes, the boy who was at the front let out a loud gasp. When he pointed his torch at the wall, everyone was amazed to see the walls covered with colourful pictures of horses, deer and oxen. The friends ran quickly to school and told their teacher all about their fantastic discovery. She called an expert who went immediately to examine the paintings.

4) Later that day, their teacher asked the boys to stay behind after school. They thought that they had done something wrong, but they were relieved when they saw their teacher's smiling face. The expert had confirmed that the boys were the first modern people to lay eyes upon the famous Lascaux paintings, which were at least 17,000 years old. They felt really proud.

To write a story, we first decide on the type of story, the plot and the main characters. Our story can be a comedy, an adventure, a fairy tale etc. We normally use past tenses in stories. In the first paragraph, we write when and where the event happened, who the main characters in the story were and what happened first. In the main body, we describe the events in the order they happened, leading to the climax event (the most important event). We normally use linking words >n as, wisile before etu to show the sequence of events. In the conclusion, we write what happened in the end and how the people in the story felt.

Модуль 3f
Перевод:

Александр Грэм Хелл, вероятно, 0) не знал в
время, когда он 1)........ (изобретает) тот
из самых популярных устройств в истории модема. Фактически, он
2).. ..... (работа) над слушанием
устройство, когда он 3)........ (задержка)
на изобретении телефона.
Bell 4)........ (попытка) отчаянно, чтобы найти
некоторый способ помочь глухим людям услышать и
общайтесь с другими потому что он 5)........ (живой)
с его глухой матерью и женой и 6)........
(опыт) проблемы глухих людей на собственном опыте. Звонок продолжал изобретать многочисленные другие вещи, но нас
7).. ..... (всегда/помнить) его для того, чтобы принести нам
телефон.

Оригинал:

Alexander Graham Hell probably 0) didn't know at the
time that he 1) ........ (invent) one
of the most popular devices in modem history. In fact, he
2)........ (work) on a hearing
device when he 3)........ (stumble)
on the invention of the telephone.
Bell 4) ........ (try) desperately to find
some way to help deaf people hear and
communicate with others because he 5) ........ (live)
with his deaf mother and wife and 6) ........
(experience) deaf people's problems first hand. Bell went on to invent numerous other things, but we
7)........ (always/remember) him for bringing us the
telephone.

Модуль 3
Перевод:

Английские банкноты

У всех банкнот в Великобритании есть портрет королевы Элизабеты Второй на фронте и 0) известный (известность) исторический человек на спине. Продолжайте читать, чтобы узнать больше...

Банкнота достоинством пять фунтов стерлингов или пятерка, синяя и зеленая в цвете и имеет портрет Элизабет Фрай на спине. Фрай сделала свое имя, улучшая условия жизни для женщин в европейских тюрьмах. Основное 1)....... (иллюстрирует) на шоу примечания ее чтение женщине 2)....... (тюрьма) в Тюрьме Ньюгейт.

Банкнота достоинством десять фунтов стерлингов или tenner, оранжевая в цвете. В 1759 это было сначала выпущено. С 2000 викторианский натуралист, Чарльз Дарвин, который развил теорию эволюции, был в конце примечания. Вы можете также видеть судно Дарвина НА СЛУЖБЕ ЕЕ ВЕЛИЧЕСТВА ВООРУЖЕННЫХ СИЛ ВЕЛИКОБРИТАНИИ Гончая так же как 3)....... (изменить) цветы и животных, с которыми он столкнулся на своих путешествиях, в особенности жужжащая птица.

Банкнота достоинством двадцать фунтов стерлингов фиолетовая и вплоть до очень 4)....... (недавнего), у нее был рисунок британцев, 5)....... (сочиняют), сэр Эдуард Элгар, на спине. Новая банкнота достоинством двадцать фунтов стерлингов показывает Адаму Смиту, одному из отцов современной дневной экономики. Банкнота достоинством пятьдесят фунтов стерлингов красная и имеет рисунок сэра Джона Хоублона на спине. Хоублон был первым губернатором Банка Англии. Это примечание также показывает изображение дома Хоублона на Треднидл-Стрит, Лондон, который является местом настоящего момента банка 6)....... (строит).

Оригинал:

English Banknotes

All the banknotes in the UK have a portrait of Queen Elizabeth II on the front and a 0) famous (fame) historical person on the back. Read on to find out more...

The five-pound note, or fiver, is blue and green in colour and has a portrait of Elizabeth Fry on the back. Fry made her name by improving living conditions for women in European prisons. The main 1).......(illustrate) on the note shows her reading to female 2).......(prison) in Newgate Prison.

The ten-pound note, or tenner, is orange in colour. It was first issued in 1759. Since 2000, Victorian naturalist, Charles Darwin, who developed the theory of evolution, has been on the back of the note. You can also see Darwin's ship the HMS Beagle as well as 3).......(vary) flowers and animals he came across on his travels, in particular the humming bird.

The twenty-pound note is purple and up until very 4)....... (recent), it had a picture of British 5)....... (compose), Sir Edward Elgar, on the back. The new twenty-pound note shows Adam Smith, one of the fathers of modern day economics. The fifty-pound note is red and has a picture of Sir John Houblon on the back. Houblon was the first governor of the Bank of England. This note also shows an image of Houblon's house in Threadneedle Street, London which is the site of the bank's present day 6).......(build).

-

Перевод:

Основной вор неизвестного мира.

В 1577 пять судов уехали из Плимута с Фрэнсисом Дрэйком и 160 другими мужчинами на борту, чтобы приплыть во всем мире. Мука несколько лет спустя, только одно судно, Золотой Батрак, возвратилась в Англию.

После пересечения Атлантики Селезень оставил два судна на побережье броска Южной Америки. С тремя остающимися судами он тогда нашел новый маршрут вокруг основания континента, но когда они достигли, Тихоокеанские, сильные штормы уничтожили одно из судов и заставили другого возвращаться в Англию.

Затем, Золотой Задний пересеченный под парусом север вдоль побережья Южной Америки, нападая на испанские порты. Это было то, потому что, тогда, испанцы управляли всем золотом от "Нового Мира', и Селезень хотел его. Селезень также захватил испанские суда и украл их карты и сокровище. Испанцы назвали его Основным Вором Неизвестного Мира'.

Наконец. Селезень приплыл в Северную Америку и затем пересек Тихий океан к Островам Молуккских островов на юго-западе. В конечном счете он приплыл вокруг южного наконечника Африки и прибыл в Англию в сентябре 1580.

Когда Селезень возвратился, он был knighted1 Элизабет I. Он был первым англичанином, который приплывет во всем мире. Он сделал много открытий и возвратил удивительное состояние в сокровище.

Оригинал:

The Master Thief of the Unknown World.

In 1577, five ships left Plymouth with Francis Drake and 160 other men on board to sail around the world. Throe years later, only one ship, the Golden Hind, returned to England.

After crossing the Atlantic, Drake left two ships on the cast coast of South America. With the three remaining ships, he then found a new route around the bottom of the continent, but when they reached the Pacific, violent storms destroyed one of the ships and caused another to turn back to England.

Next, the Golden Hind sailed north along the coast of South America, attacking Spanish ports. This was because, at that time, the Spanish controlled all the gold from "The New World' and Drake wanted it. Drake also captured Spanish ships and stole their maps and treasure. The Spanish called him The Master Thief of the Unknown World'.

Finally. Drake sailed to North America and then crossed the Pacific to the Moluccas Islands in the southwest. Eventually, he sailed round the southern tip of Africa and arrived in England in September, 1580.

When Drake returned, he was knighted1 by Elizabeth I. He was the first Englishman to sail around the world. He had made many discoveries and had brought back an amazing fortune in treasure.